Friday, 18 September 2015

A Face of the Day

I've gotta admit, I'm a little burnt out with MoFo this year. I'm struggling with coming up with something creative to match some of the prompts, I'd rather do my own thing.

So I'm not giving up MoFo by any means, there will be a post later today to go with the theme, but I feel like the beauty part of this blog, which is really what I am passionate about, is getting a bit lost.

So I'm doing a face of the day post. Simple as: I liked my makeup today, I took a bunch of selfies and I'm gonna tell you what I'm wearing on ma face!!

All products are definitely vegan (it either says or it/point of sale or I've confirmed it with the company) unless marked*, which means it looks from ingredients list like it is vegan.

Super simple eye look, in fact I just used the same contour/highlight kit on my eyes that I used on my face. Bit of liner, loads of highlighter and a sheered out orange lip. I LOVE OCC's Grandma Lip Tar; whether you sheer it out or use it full on, it is a gorgeous orangey peach colour. It looks a bit pinker in the pics though.



 
eyeball!

Face
Boots Botanics All Bright Radiance Balm* (I'm currently awaiting confirmation on veganness from Boots but it looks to be)
Lily Lolo mineral foundation - Warm Peach
Collection Lasting Perfection Concealer - Shades 1 & 2 mixed
MUA Pro Base Prime & Conceal Powder (just used a mix of the yellow and peach sections to set my undereye)
Collection Contour / Highlight Kit (contour side used more like a bronzer, highlight used liberally cuz it's GORGE!)
M&S Autograph Pure Colour Blush - Coral

Eyes
Collection Contour/Highlight kit
Revolution Single Eyeshadow - Touch Me*
Eyeko purple gel liner pencil* (**)
Barry M Lash Vegas Fibres Mascara
Eyeko Brow Magic Brow Boost - Light to Medium

Lips
OCC Lip Tar - Grandma 

Spent ages trying to get a pic that shows how pretty the highlighter from the Collection kit is.. still didn't do it justice!

** So this gel eyeliner pencil... it's weird. I didn't order it! I ordered the magic brow boost and the offer was a free mini brow gel, but I also got this pencil. I checked back, definitely didn't order it by mistake!  Anyway it's really lovely, it's a twist up pencil and it's a lovely purple that would be great on green eyes. However, they don't seem to have it on their website anymore. :(  I am pretty sure that most things (if not everything) from Eyeko is vegan, they just don't say it anymore on their website. The ingredients list on the closest looking eye pencil appear vegan!

I will try and do some more beauty posts this month. I've been strongly debating whether or not to start doing a some get ready with me type videos for youtube... what do you guys think? Should I??

Bonus selfiesssss




DERP! See ya!

Sal
xXx

8 comments:

  1. I like wearing make up but I'm rubbish at choosing it and trying anything new so this is great to get a breakdown and see all these different brands.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I like reading these types of posts too, it seems like so many brands animal test but there's also so many great ones that don't and that make vegan options for us!

      Delete
  2. Thanks for listing all the products you used, really helpful :)

    I have never worn make-up but now that I'm in my mid 30's I have started looking for products to help me look a bit brighter/ fresher. But there are so many that I don't quite know where to start! I wish I could take you shopping with me! (Wanna come shopping with me Sal? I'm local! ;P)

    I would definitely like to see you do YouTube "get ready with me" vids, please! :D

    Becks (not a rabbit)

    ReplyDelete
  3. Becks!!!! How's things buddy? Anytime you wanna go shopping I'm in xx

    ReplyDelete
  4. Becks!!!! How's things buddy? Anytime you wanna go shopping I'm in xx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi! Things are really good thanks :)

      I'm totally serious about the shopping! If you do ever fancy meeting up drop me an email :D

      Delete
  5. YES TO VIDEOS! That would be so cool! This make up look is so pretty. And your braid is so nice! I am so bad at doing anything with my hair.

    ReplyDelete
    Replies
    1. to be honest I am crap at hair too. I can only do really simple hair styles that have been explained in depth in a youtube tutorial! hahaha.

      I'm gonna do the videos. I just need to figure out camera and editing etc. Then I'll start them! eek.

      Delete

speak to me, yo!